Doa

"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu Dhuha-Mu, Kecantikan ialah kecantikan-Mu, Keindahan itu keindahan-Mu, Kekuatan itu kekuatan-Mu, Kekuasaan itu kekuasaan-Mu, dan Perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah waktu Dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, Limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh." Amin

Ahad, 28 April 2013

Jadual Tubuh Membuang Racun

 


Jadual tubuh membuang racun:

 1. jam 21.00 – 23.00pm :
  • malam hari adalah waktu pembuangan zat-zat yang tidak berguna/beracun (detoxin) di bagian sistem antibodi (kelenjar getah bening). Selama durasi waktu ini, kita harus dalam suasana tenang atau mendengarkan musik. Jangan sibuk bekerja di waktu-waktu ini.

2. jam 23.00 – 01.00am :
  • dinihari terjadi proses detoxin dibahagian hati 

3. jam 01.00 – 03.00am :
  • dinihari proses detoxin dibagian hempedu, juga berlangsung dalam kondisi tidur.

4. jam 03.00 – 05.00am :
  • dinihari terjadi detoxin dibagian paru-paru, sebab itu akan terjadi batuk selama durasi waktu ini. karena proses pembersihan (detoxin) telah mencapai saluran pernafasan, maka takperlu minum obat batuk agar tidak merintangi proses pembuangan kotoran.

5. pagi pukul 05.00 – 07.00am :
  • detoxin dibahagian usus besar, harus buang air, jangan ditahan-tahan.

6. pukul 07.00 – 09.00am : 
  • waktu penyerapan gizi makanan bagi usus kecil, jadi harus makan pagi/ sarapan.

Bagi orang yang sakit sebaiknya makan lebih pagi iaitu sebelum pukul  :
  • 06.30 am - makan pagi sebelum pukul 
  • 07.30 am - sangat baik untuk kesihatan


 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma
Phone : 014-9385196 
Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Masalah Sembelit Tahap Yang Serius?

ADAKAH anda kerap menghadapi masalah sembelit sehingga ke tahap yang serius? Tahukah anda kanser usus merupakan salah satu faktor punca berlakunya masalah sembelit kronik?

  • Kanser usus merupakan kanser ketiga tertinggi di Malaysia dan statistik daripada Kementerian Kesihatan turut mencatatkan 90 peratus daripada pesakit kanser ini adalah mereka yang berusia 40 tahun ke atas.
  • Namun, kanser ini turut menyerang golongan muda atas faktor pemakanan dan cara hidup yang tidak sihat seperti kurang bersenam dan merokok.
  • Menurut Pakar Perunding Bedah Am dan Kolorektal Hospital Pantai Kuala Lumpur, Dr. Seenivasagam Theruvenkidan, kanser usus sukar dikesan di peringkat awal kerana kebanyakan pesakit hanya akan mengetahuinya setelah menunjukkan petanda apabila penyakit ini berada di peringkat serius.
  • “Antara tanda kanser usus sudah kronik ialah apabila pesakit mengalami masalah membuang air besar akibat daripada pembentukan sel kanser di dalam usus besar yang menghalang laluan najis,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.
  • Tambah Dr. Seenivasagam, sembelit yang kronik merupakan salah satu simptom kepada masalah kanser usus atau kolon apabila sel kanser yang semakin membesar menyebabkan bukan sahaja najis tidak dapat melalui usus dengan sempurna malah terdapat juga masalah lain seperti tidak dapat mengeluarkan angin daripada badan.
  • Beliau berkata, kesedaran mengenai kanser usus masih lagi kurang dalam kalangan masyarakat di negara ini kerana ramai pesakit datang berjumpa doktor hanya ketika kanser telah berada di peringkat ketiga dan keempat iaitu peringkat yang serius di mana sel kanser telah merebak ke bahagian usus dan organ badan yang lain.
  • “Beberapa simptom yang boleh mengesan kanser usus antaranya adalah najis yang bercampur darah, sembelit kronik diselang-seli dengan najis yang berair dan beberapa simptom lain,” katanya.
  • Namun kebanyakan pesakit gagal mengesan kanser ini di peringkat awal dan menurut Dr. Seenivasagam beberapa ujian akan dijalankan untuk mendiagnos penyakit ini.
  • Antara ujian yang akan dilakukan ialah kolonoskopi yang mana tiub akan dimasukkan ke dalam badan untuk melihat keadaan di dalam kolon.
  • “Jika terdapat ketumbuhan biasa, ia akan dibuang dengan menggunakan peralatan tersebut dan jika kanser usus dikesan, pembedahan akan dijalankan bagi membuang usus yang dijangkiti sel kanser,” katanya.
  • Setelah pembedahan dilakukan sistem pencernaan akan kembali berfungsi dengan baik dan masalah sembelit akan hilang.
 
 Di Shaklee menawarkan Detox untuk pembersihan usus iaitu HERB-LAX.

 

 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma
Phone : 014-9385196 
Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
 
  Sumber: Utusan Malaysia

Khamis, 25 April 2013

Nak kasi baby dlm perut Power & Genius?

Saya pasti setiap ibu yang mengandung pasti akan menjaga makan..rajin mengambil supplemen dan menjaga diet seharian…kan. Kan..kalo biasa ngelat mkn vitamin..tp kalo prgnnt..terus jadi baik..hihi... Jom kita baca apa yg kaum ibu/makbuyung perlu makan.
  • Produk tenusu + ikan sardin dalam tin = kuatkan tulang
  • Ayam + yogurt + kekacang = Pertumbuhan dan pembaikan sel tubuh
  • Ikan + minyak zaitun + avokado = Merangsang otak bayi
  • Kekacang lentil + makanan berbijirin penuh = Bantu cegah kecacatan saraf otak sewaktu kelahiran
  • Strawberi + lada benggala = Langkah pencegahan pra-matang
  • Telur + kekacang + daging tanpa lemak = Untuk pertumbuhan otot dan organ dalaman
Semua makanan diatas boleh didapati dalam pemakanan seharian kita..TAPI adakah kita mampu untuk makan semua itu semata-mata..adakah kita mampu hendak makan strawberi, brokoli, oren, plum, beri, mangga dan tomato setiap hari? Kekadang kita terliur gak tengok KFC, PIZZA, BURGER KING dan McD kan? Sudah tentulah diet kita telah tersasar..Haa, kat sini la perlunya vitamin-vitamin bagi menyokong dan menampung ketidakstabilan pemakanan seharian kita..menampung mana-mana ruang-ruang nutrisi yang tidak terdapat dalam pemakanan kita..Hasilnya untuk jangka masa panjang, untuk diri sendiri dan bayi yang dikandung..mesti kita hendak yang TERBAIK untuk bayi kita kan..Vitamin-vitamin yang disyorkan untuk kehamilan adalah..?????????? ini dia TERBAIK DARI LADANG…

OsteMatrix(calcium magnesium) - 4 biji sehari 

120TABS

Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 in 1 la..Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya..vitmain D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.


Energizing Soy Protein - minum sehari sekali

850gram

Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.





Omega 3 (Omega Guard) - 1 biji sehari

90TABS
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan


















Vitamin B Compleks - 1 biji sehari

120TABS

B Compleks Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari. Penting bagi menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal mengandung. Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.










Vitamin C - 1 biji sehari

180TABS

Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh. 1 biji vitamin C bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari? Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.











Vita-Lea Iron Formula -1 biji sehari

  120TABS

Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi. Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.
Penjagaan pemakanan amat penting ketika mengandung ni kerana banyak zat-zat dan nutrisi telah 'ditarik' oleh anak yang dikandung bagi pertumbuhan dan pembesaran di alam rahim. Masa mengandung ni pula memang ibu akan mengalami keletihan, lesu, penat, lenguh-lenguh sendi, sentiasa mengantuk dan seangkatan denganya..Ibu juga tidak mampu bergerak cergas dengan muatan yang lebih..Oleh itu, pertumbuhan baby yg dikandung bergantung kepada pemakanan ibu yang sempurna..Peliharalah kesihatan anak anda sejak dari alam rahim lagi..Semua di atas adalah mengikut kemampuan ibu semua. Jilkalau ibu tidak mampu nak beli semuanya..hanya memadai amik yang asas iaitu Set A yang mengandungi Vitamin C, B Kompleks dan VitaLea (multivitamin)..dan add on setin ESP… Trial Pack Shaklee serendah rm80..tak rugi cuba…dan rasai kehebatannya..

STOK UNTUK 4-6BULAN (Memang berbaloi2 kan..)


 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma
Phone : 014-9385196 
Email : ad2ugudmomma@yahoo.com


Rabu, 24 April 2013

Vitamin Shaklee TIADA Silica Gel

Photo: Vitamin Shaklee TIADA Silica Gel??
======================
Just nak share dgn anda mengenai Kelebihan vitamin SHAKLEE berbanding dgn vitamin2 jenama lain yg boleh didapati di farmasi..Yes.. Vitamin Shaklee tiada silika gel yang biasanya diletakkan didalam botol2 vitamin lain.

Bagi vitamin/supplement, fungsi silica gel adalah bagi mengelakkan pil tersebut dari dirosakkan oleh wap air yang mungkin terperangkap di dalam botol. Silica gel adalah sejenis ‘desiccant’ iaitu ia berfungsi untuk*"menyerap lembapan"*. Sebab itulah ia berada dalam kotak2 kasut kulit bagi"*mengelakkan pertumbuhan kulat*". Dalam kotak barang elektrik, silica gel diletakkan juga untuk menghalang lembapan merosakkan alatan tersebut.

Silica gel yg biasanya diletakkn dlm botol2 vitamin sintetik..dan juga dlm kotak2 kasut,kotak beg (ruang y tertutup)

JOm baca petikan artikel dibawah ini:

"Seorang rakan bertanya, "Kenapa Shaklee? Kan ada banyak jenis vitamin di farmasi? Pilih sajalah kat situ lebih senang" .Ya, pil vitamin memang mudah didapati, di store2 farmasi malah supermarket juga ada menjual vitamin."

"Masalahnya, bagus ke? Vitamin ni tak sama macam buah. Buah, di mana2 pun sama, kecuali mungkin dari segi rasanya. Buah strawberi di negara kita mungkin lebih masam dari strawberi di England, tapi kedua2nya masih buah yang sama dihasilkan dari pokok strawberi.""
""Tapi vitamin2 ni dihasilkan di kilang2 berbeza, dengan bahan2 berbeza.""Sesetengah vitamin yang dihasilkan secara sintetik, hanya mengandungi sedikit saja elemen vitamin, sebaliknya banyak kepada 'seakan vitamin'.

Vitamin tiruan ini adakalanya bertindak secara agresif dengan tubuh. Ada yang 'menutup' kebolehan tubuh untuk menjalankan proses2 secara semulajadi, sebaliknya memerlukan bantuan dari vitamin2 ini, barulah boleh bekerja. *Ada yang mendatangkan pelbagai reaksi seperti alahan, tekanan dalam otak dan sebagainya.


Jadi kita mesti berhati2 dalam memilih vitamin, bukan main pukul rata saja."

"Apa keistimewaan Shaklee? Shaklee dihasilkan dari bahan2 semulajadi, yang menjadikan ia sebagai vitamin natural yang tidak memberi kesan songsang pada tubuh. Satu perbezaan yang paling senang dilihat ialah ketiadaan bijian silika di dalam peket Shaklee, berbanding vitamin lain yang mengandungi silika untuk menyerap lembapan. Kenapakah? Kerana bila vitamin2 ini bertindakbalas dengan wap air (lembapan), ia akan berubah menjadi substance yang lain.

*Buktinya, cuba letakkan sebiji pil vitamin yang anda beli farmasi dan sebiji vitamin Shaklee di atas meja selama beberapa hari. Kemudian perhatikan perubahan kedua2 vitamin itu. Vitamin Shaklee masih mengekalkan keadaan asal (kecuali B-complex akan berbau sedikit tengik jika dibiarkan dalam suhu sederhana) sedangkan vitamin yang satu lagi akan bertukar hitam! *Anda boleh cuba kalau tak percaya.""

*Anda juga boleh mengambil Vita Lea, hancurkan dan letakkan dalam mangkuk berisi air dan seikat sayur yang sudah hampir layu. Buat benda yang sama pada multivitamin dari farmasi. Anda akan dapat lihat sayur dalam larutan Vita Lea akan bertambah segar sedangkan sayur dalam bekas satu lagi bertambah layu.

Mengapa kami boleh membuat trial pack untuk 30 hari makan? Bukan 14 hari? Ini kerana dalam Shaklee sendiri tiada kehadiran silika gel. Maka dengan ini, kami yakin untuk menyediakan trial pack untuk 30 hari makan.

Apa yang tidak boleh ada dalam produk yang baik?

* pewarna- artificial colours, mengapa perlu ada pewarna? Apa yang cuba disembunyikan melalui pewarna?
* perasa – artificial flavors, ianya menjimatkan kos penghasilan vitamin berbanding dengan perasa asli.
* pemanis sintetik-mengapa perlu pemanis sedangkan kita tahu ianya tidak baik untuk kesihatan sedangkan kita mengamalkan makanan kesihatan untuk mengoptimumkan kesihatan?
* vitamin E -alpha penting untuk kita belajar mengapa ada sesetengah vitamin E yang kita amalkan tidak beri kesan yang betul pada kulit dan tubuh kita. Ini kerana “I” atau “dl” adalah vitamin sintetik manakala “d” adalah asli. Asalan pengeluar menggunakan sintetik kerana ianya lebih murah dan menjimatkan kos.
* silika gel-Sebenarnya silika gel adalah antara bahan yang tidak sepatutnya ada dalam makanan tambahan vitamin khususnya. Ini kerana apabila adanya kehadiran silika gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik dan tidak asli.Jika anda berkemampuan untuk menggunakan sesuatu yang lebih baik, why not get a better one? Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan tanpa silika gel. Pilihan di tangan kita…Ramai yang telah mencuba dan sangat berpuashati. Anda bagaimana?Shaklee tidak mempunyai silica gel dalam mana2 produknya, kecuali produk untuk kanak2 kerana sekiranya kanak2 mengambil sendiri vitamin mereka, dikhuatiri mereka mengambilnya dengan tangan basah, jadi tak eloklah untuk pil vitamin tu (ini basah lencun bukan moist). Tapi silica gel dalam Chewable Vitamin C dan VitaLea for Children ni memang unik. ia tak sama macam silica gel yang biasa datang dalam botol supplement lain.Jadi berhati-hatilah apabila anda membeli vitamin yang datang bersama silica gel…(^_^)"

credit : Normastura Hasan
Just nak share dgn anda mengenai Kelebihan vitamin SHAKLEE berbanding dgn vitamin2 jenama lain yg boleh didapati di farmasi..Yes.. Vitamin Shaklee tiada silika gel yang biasanya diletakkan didalam botol2 vitamin lain.

Bagi vitamin/supplement, fungsi silica gel adalah bagi mengelakkan pil tersebut dari dirosakkan oleh wap air yang mungkin terperangkap di dalam botol. Silica gel adalah sejenis ‘desiccant’ iaitu ia berfungsi untuk*"menyerap lembapan"*. Sebab itulah ia berada dalam kotak2 kasut kulit bagi"*mengelakkan pertumbuhan kulat*". Dalam kotak barang elektrik, silica gel diletakkan juga untuk menghalang lembapan merosakkan alatan tersebut.

Silica gel yg biasanya diletakkn dlm botol2 vitamin sintetik..dan juga dlm kotak2 kasut,kotak beg (ruang y tertutup)

JOm baca petikan artikel dibawah ini:

"Seorang rakan bertanya, "Kenapa Shaklee? Kan ada banyak jenis vitamin di farmasi? Pilih sajalah kat situ lebih senang" .Ya, pil vitamin memang mudah didapati, di store2 farmasi malah supermarket juga ada menjual vitamin."

"Masalahnya, bagus ke? Vitamin ni tak sama macam buah. Buah, di mana2 pun sama, kecuali mungkin dari segi rasanya. Buah strawberi di negara kita mungkin lebih masam dari strawberi di England, tapi kedua2nya masih buah yang sama dihasilkan dari pokok strawberi.""
""Tapi vitamin2 ni dihasilkan di kilang2 berbeza, dengan bahan2 berbeza.""Sesetengah vitamin yang dihasilkan secara sintetik, hanya mengandungi sedikit saja elemen vitamin, sebaliknya banyak kepada 'seakan vitamin'.

Vitamin tiruan ini adakalanya bertindak secara agresif dengan tubuh. Ada yang 'menutup' kebolehan tubuh untuk menjalankan proses2 secara semulajadi, sebaliknya memerlukan bantuan dari vitamin2 ini, barulah boleh bekerja. *Ada yang mendatangkan pelbagai reaksi seperti alahan, tekanan dalam otak dan sebagainya.


Jadi kita mesti berhati2 dalam memilih vitamin, bukan main pukul rata saja."

"Apa keistimewaan Shaklee? Shaklee dihasilkan dari bahan2 semulajadi, yang menjadikan ia sebagai vitamin natural yang tidak memberi kesan songsang pada tubuh. Satu perbezaan yang paling senang dilihat ialah ketiadaan bijian silika di dalam peket Shaklee, berbanding vitamin lain yang mengandungi silika untuk menyerap lembapan. Kenapakah? Kerana bila vitamin2 ini bertindakbalas dengan wap air (lembapan), ia akan berubah menjadi substance yang lain.

*Buktinya, cuba letakkan sebiji pil vitamin yang anda beli farmasi dan sebiji vitamin Shaklee di atas meja selama beberapa hari. Kemudian perhatikan perubahan kedua2 vitamin itu. Vitamin Shaklee masih mengekalkan keadaan asal (kecuali B-complex akan berbau sedikit tengik jika dibiarkan dalam suhu sederhana) sedangkan vitamin yang satu lagi akan bertukar hitam! *Anda boleh cuba kalau tak percaya.""

*Anda juga boleh mengambil Vita Lea, hancurkan dan letakkan dalam mangkuk berisi air dan seikat sayur yang sudah hampir layu. Buat benda yang sama pada multivitamin dari farmasi. Anda akan dapat lihat sayur dalam larutan Vita Lea akan bertambah segar sedangkan sayur dalam bekas satu lagi bertambah layu.

Mengapa kami boleh membuat trial pack untuk 30 hari makan? Bukan 14 hari? Ini kerana dalam Shaklee sendiri tiada kehadiran silika gel. Maka dengan ini, kami yakin untuk menyediakan trial pack untuk 30 hari makan.

Apa yang tidak boleh ada dalam produk yang baik?

* pewarna- artificial colours, mengapa perlu ada pewarna? Apa yang cuba disembunyikan melalui pewarna?
* perasa – artificial flavors, ianya menjimatkan kos penghasilan vitamin berbanding dengan perasa asli.
* pemanis sintetik-mengapa perlu pemanis sedangkan kita tahu ianya tidak baik untuk kesihatan sedangkan kita mengamalkan makanan kesihatan untuk mengoptimumkan kesihatan?
* vitamin E -alpha penting untuk kita belajar mengapa ada sesetengah vitamin E yang kita amalkan tidak beri kesan yang betul pada kulit dan tubuh kita. Ini kerana “I” atau “dl” adalah vitamin sintetik manakala “d” adalah asli. Asalan pengeluar menggunakan sintetik kerana ianya lebih murah dan menjimatkan kos.
* silika gel-Sebenarnya silika gel adalah antara bahan yang tidak sepatutnya ada dalam makanan tambahan vitamin khususnya. Ini kerana apabila adanya kehadiran silika gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik dan tidak asli.Jika anda berkemampuan untuk menggunakan sesuatu yang lebih baik, why not get a better one? Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan tanpa silika gel. Pilihan di tangan kita…Ramai yang telah mencuba dan sangat berpuashati. Anda bagaimana?Shaklee tidak mempunyai silica gel dalam mana2 produknya, kecuali produk untuk kanak2 kerana sekiranya kanak2 mengambil sendiri vitamin mereka, dikhuatiri mereka mengambilnya dengan tangan basah, jadi tak eloklah untuk pil vitamin tu (ini basah lencun bukan moist). Tapi silica gel dalam Chewable Vitamin C dan VitaLea for Children ni memang unik. ia tak sama macam silica gel yang biasa datang dalam botol supplement lain.Jadi berhati-hatilah apabila anda membeli vitamin yang datang bersama silica gel…


credit 

Jumaat, 19 April 2013

Vitamin C dan kesihatan kulit


Vitamin C adalah salah satu vitamin yang paling terkenal, Seperti yang kita tahu, via bermanfaat sebagai antioksidan yang universal dan kos effektif. Vitamin juga menggalakkan kulit yang cantik dari dalam dan luaran, membantu meningkatkan sistem imun, dan membantu mencegah beberapa jenis kanser.

Jom kita tengok manfaat vitamin C untuk kesihatan kulit.


Vitamin C dan Kesihatan Kulit
  • Vitamin C ialah satu komponen penting sintesis kolagen dan elastin di dalam badan kita. Kolagen dan elastin adalah protein yang membentuk kulit, otot dan tisu perantaraan yang lain.

  • Kolagen adalah binaan asas untuk kulit kita. Apabila kita berusia, ia mula merosot, tanda-tanda adat penuaan kelihatan pada kulit kita seperti mula melendut dan berdutan.
  • Kolagen dan elastin adalah dua sebab utama kulit kita kekal licin dan berdaya tahan di masa remaja. Keanjalan bererti keupayaan "melantun semula" selepas ditekan. Keanjalan mula merosot disebabkan ekspresi muka, pendedahan kepada cahaya UV yang berlebihan dan lain-lain faktor pemakanan.
  • Meningkatkan pengambilan vitamin C dapat membantu kita mendapatkan semula kolagen dan elastin yang hilang dengan menggalakkan semula oleh badan.
  • Oleh kerana vitamin C adalah bahan antioksida yang sangat penting, ia membantu badan untuk menghapuskan radikal bebas, yang menjejaskan sel-sel kulit yang sihat.
  • Di samping manfaat dalaman, vitamin C adalah juga berguna dalam aplikasi luaran. Ia membantu mengurangkan pengelapan bintik dan pigmentasi kesan daripada pendedahan pada cahaya matahari. Ia juga membantu memulihkaan warna dan tona kulit kepada lebih baik.
  • Ini adalah disebabkan oleh keupayaan sebagai pengelupasan secara lembut , yang membantu menghapuskan kulit sel kulit mati dan melahirkan lapisan sel kulit yang sihat yang segar. Ia juga membantu mengurangkan penampilan garis-garis halus dan kedutan.



Sustained Release Vita-CTM 500 mg
  •   Bekalan Vitamin C secara Semulajadi
Badan anda berupaya mampu melakukan banyak perkara tetapi ianya tidak dapat menghasilkan atau menyimpan
Vitamin C. Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara.  Sustained Release Vita-C mengandungi:

  •     Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  •     Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji           buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  •     Formulasi yang membantu mengekalkan kesihatan gigi, gusi dan tulang. *


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


 

 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma
Phone : 014-9385196 
Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
 


9 Tips Mengawal Tekanan Darah Anda


Diet yang boleh memainkan peranan dalam mengawal dan menyembuhkan tekanan darah tinggi dengan berkesan?
Ya dan ramai orang mengabaikan mengenai diet mereka dan mereka lebih tumpuan yang lebih pada ubat-ubatan. Ingat bahawa ubat-ubatan digunakan untuk meluaskan arteri atau melambatkan kadar jantung dan mereka hanya menyembunyikan masalah sebenar tekanan darah tinggi.

Anda mesti tahu tekanan darah tinggi yang boleh disembuhkan secara semulajadi dengan menukar tabiat pemakanan anda, dengan mengambil makanan tambahan dan mineral yang betul dan melakukan senaman yang teratur.


Berikut adalah mudah 9 tips diet untuk mengawal tekanan darah tinggi anda

1. Sarapan tinggi serat - serat dalam diet anda adalah sangat penting dan ingat untuk makan bijirin dengan minimum 5 gram serat dan ia juga adalah pilihan yang baik sebagai snek.

2. Sayur-sayuran dan buah-buahan - ia mengandungi serat larut air yang boleh membersihkan toksin, kolesterol dan plak. Juga sayur-sayuran dan buah-buahan yang berwarna-warni mengandungi fitokimia yang amat berguna.

 

 
3. Kacang - mereka adalah sumber yang baik kedua-dua protein dan serat. Anda boleh mendapatkan mereka dalam tin atau mentah dan cuba untuk menambah dalam salad dan sup anda.

4. Minyak - anda perlu berhati-hati dengan minyak dan sentiasa menggunakan minyak yang diperolehi daripada tumbuh-tumbuhan. Bukannya menggunakan mentega anda lebih baik menggunakan safflower, bunga matahari dan minyak zaitun.

5. Kacang - mereka mengandungi lemak monotaktepu dan makan mereka dan bukan keropok snek dan kerepek yang mengandungi lemak Trans dan tepu.

6. Ikan - ini adalah sangat baik untuk dimakan kerana ia mengandungi asid lemak omega-3 yang dikatakan asid lemak sihat jantung dan dalam salmon kategori ini adalah pilihan yang baik.


Omega-3
7. Daging - ayam adalah pilihan yang lebih baik dalam kategori ini dan juga membuang kulit sebelum memasak.

8. Roti (gandum) - ia adalah sangat penting untuk mengambil produk serat roti kaya dan gandum dan memilih roti yang mempunyai sekurang-kurangnya 3 gram serat pemakanan setiap keping.

9. Produk Diary - dalam kategori ini dikurangkan dan lebih penting lagi produk tenusu tanpa lemak akan mengurangkan plak dan tahap kolesterol anda.

ambil perhatian: mengurangkan pengambilan garam dalam makanan anda dan memastikan bahawa pengambilan natrium yang rendah dikekalkan dengan baik.


 


 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma

Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
 


Khamis, 18 April 2013

VITAMIN E - Musuh Utama Jerawat & Kesan Lecur!

Nak tahu tips jaga muka? Syarat utama mesti basuh muka anda dengan lebih kerap. Sebab tu ambil wudhu tu kira penyeri muka juga.. Tapi bila dah kena minyak dan asap bagai, kenalah cuci muka dengan sempurna.

Bila jerawat mula timbul, mesti hati tak senang tengok jerawat tumbuh dengan banyaknya. Mungkin anda dah pergi berpuluh farmasi untuk beli ubat jerawat. Ada yang lagi teruk adalah.
Jom kita tengok testimoni dari Cik `Aula tentang VITAMIN E :


 

Hebat kan kesan vitamin E ni. Yang ni vitamin E lama tau. sebelum diupgrade dengan grape seed dan selenium. Sekarang lagi power. Bukan tu je muka jadi balance. Tak kering dan tak berminyak..Memang sesuai buat masker...
Macam mana nak buat masker vitamin E? 
Ramai suggest guna plain yogurt+ESP+ vitamin E yang dipicitkan. Mudahkan, tak perlu pergi facial lagi selepas ni..hehe.
 

Yang ni pula membuktikan vitamin E memang bagus untuk kesan lecur. Tengoklah perubahan drastik adik comel ini. Untuk luaran dia pakai herbal blend cream dan vitamin E. Untuk dalaman pulak dia makan meal shake+ Vita C. Marvellous!

Vitamin E ni best plak bila gali ilmu banyak-banyak dapat tahu banyak fungsinya Yang paling penting ianya semulajadi, bukan sintetik. Tak perlu risau tak perlu takut. Memang berbaloi beli untuk kecantikan dan sebagai first aid. Untuk SUAMI ISTERI pun sangat digalakkan...:)



Anda ingin mencuba :???

 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma


Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
 
credit

Isnin, 15 April 2013

HOT TESTIMONIAL~ NUTRIFERON~ IMMUNE DEFENSE!!

Promo hangat bulan ni untuk NUTRIFERON..wah..makin ramai tanya pasal nutriferon ni. Tak cuba tak tahu ye...Saya dah cuba dulu nutriferon ni..memang mantap! Tak sia-sia labur duit di sini sebab alhamdulillah dah tak rajin sakit dan tak perlu turun naik hospital untuk ambil ubat sintetik..;)

Jom tengok testimonial rakan-rakan semua tentang NUTRIFERON ni..terbaik!!






Ini testimoni rakan-rakan sekalian..Anda bagaimana? Tak nak rebut harga runtuh bulan april ni? Jimat banyak kan.. cepat2 dapatkan... 




 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma


Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
 

Special untuk Mereka yang Nak Tambah Berat Badan


Testimoni : within 2 weeks of weight gain..
Salah satu testimoni yg best dari customer  Famaz Healthy Health Care :D


Puan Norieza Asmaddin
"Salam,jan...
i got a good news
slps minum mealshake almost 2 weeks ni,berat bdn za dh naik 2 kg,tau
suka sgt..tq so much sbb suggest za amik product ni
susu tu dh nk abis...tp nnt za order lps za blk o/statn nnt,k..
may b za nk order vita lea sekali
tp apa2 pn za infrm jan blk"

Mari saya share cara-cara untuk naik berat badan menggunakan produk Shaklee. Terima kasih kat customer yg nama  Cik Pau yang sudi berkongsi. Customer ni ambil Vita-lea, b complex dan meal shake, naik 2kg selepas sebulan mengamalkannya.


Pagi (Sarapan) :
Makan pagi (terserah, nasi goreng or nasi lemak or ape2..janji mesti ada daging/ayam /telur/ikan)
Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu Mealshake)
mkn bcomplex (1iji).vitalea 1 biji(dgn plain water

Brunch :
Makan roti, Minum susu 1 gelas

Siang /lunch:
Makan siang yg bergizi seperti biasa-nasi plus lauk ayam/ikan/daging..takyah byk2..

Tea time :
Makan roti, Minum susu 1 gelas(bancuh 1 sudu mealshake)

Makan Malam
(sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur..nasi +lauk..sikit2 pun takpe..takyah byk2.janji mkn)..mknvitalea 1 biji lagi

10 minit sebelum tidur :
Makan roti sekeping.. Minum susu 1 gelas

RULES
exercise sehari 10 minit paling kurang…takyah exercise berat..angkat botol air mineral yg 500mlm tu..isi air dlm tu.. angkat mcm angkatberat…angkat turun..pahtu skipping ke..or ape2 exercise utk bina muscle Jgn mkn junk food dan ikut jadual ni selama sebulan.

Apa ada dengan meal shake, vit B dan vitalea?

Meal shake – membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Berperisa vanilla yang sedap.

Detail klik sini:
SINI
Dan SINI

Vitalea – membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

 Vita-Lea ® with Iron
The Perfect Multi for Women
High potency formula that provides 23 essential vitamins and minerals at clinically proven levels. No more, no less, for optimal health. Plus, the patented Bioactivated Absorption System™ exclusive to Shaklee ensures enhanced absorption of folic acid, a critical component of complete nutrition.

READ MORE :
 What makes Vita-Lea the perfect Multi over leading brands?
  • 349 Quality Tests are performed every time Vita-Lea is produced to guarantee purity and potency.
Directions: 2 tablets daily. Ideal for women of childbearing age and teenagers.

                  Vitamins                                                     Minerals
    Vitamin A             5000iu                                Calcium             600mg
    Vitamin D             400iu                                  Phosphorus       450mg
    Vitamin E             30iu                                    Iodine                150mcg
    Vitamin C             90mg                                  Iron                   18mg
    Folic Acid            400mcg                              Magnesium         200mg
    Thiamin                2.1mg                                Copper                2mg
    Riboflavin             2.4mg                                Zinc                   15mg
    Niacin                  20mg
    Vitamin B6            2mg
    Vitamin B12          9mcg
    Biotin                    300mcg
    Panthotenic Acid   10mg

Vit B complex – mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

READ MORE :
Shaklee B-Complex contains all eight essential B vitamins in a balanced formula. It is made naturally from Brewers and Torula Yeasts, two of the richest natural sources of B vitamins.

Functions of Vitamin B: -
    Helps to fight stress
    Assists in nervous stability and improve thought process
    Converts food to energy

Recommended Daily Intake: 1-2 Tablets
One tablet daily supplies:

Thiamin (Vitamin B1)          6.75mg
Riboflavin (Vitamin B2)       7.65mg
Niacin (B3)                        90mg
Pantothenic Acid (B5)        10mg
Vitamin B6 (Pyridoxine)      9mg
Folic Acid (B9)                  400mcg
Vitamin B12(Cobalamin)     27mcg
Biotin                                 300mcg

Pengambilan zinc complex juga boleh menaikkan nafsu makan.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma
Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Perlu Ke Saya Mengambil Antioksidan?



Apa Itu Radikal Bebas?

Radikal bebas adalah molekul yang kekurangan satu elektron, dan membuat molekul tersebut menjadi tidak stabil dan selalu berusaha mengambil elektron dari molekul atau sel lain. Radikal bebas dapat dihasilkan dari hasil metabolisme tubuh dan faktor luaran seperti asap rokok, hasil penyinaran ultra ungu, zat kimia dalam makanan dan bahan pencemar lain. Penyakit yang disebabkan oleh radikal bebas bersifat kronis, iaitu diperlukan masa waktu bertahun-tahun untuk penyakit tersebut menjadi nyata. Contoh penyakit yang sering dihubungkan dengan radikal bebas adalah serangan jantung dan barah. Untuk mencegah atau mengurangi penyakit kronik karena radikal bebas diperlukan antioksidan.

Sebenarnya, tubuh manusia dapat meneutralisasi radikal bebas ini, hanya saja bila jumlahnya terlalu berlebihan, maka kemampuan untuk menetralisirnya akan semakin berkurang. Merokok, misalnya, adalah kegiatan yang secara sengaja memasukkan pelbagai racun kimia yang bersifat radikal bebas ke dalam tubuh. Tubuh manusia dibentuk untuk menerima asupan yang bersifat alamiah, sehingga apabila menerima masukan seperi asap rokok, akan berusaha untuk mengeluarkan pelbagai racun kimia ini dari tubuh melalui proses metabolisme, tetapi proses metabolisme ini pun sebenarnya menghasilkan radikal bebas. Pada intnya, kegiatan merokok sama sekali tidak berguna untuk tubuh, walaupun dapat ditemui perokok yang berusia panjang.


Radikal bebas yang mengambil elektron dari sel tubuh manusia dapat menyebabkan perubahan struktur DNA sehingga timbullah sel-sel mutan. Bila perubahan DNA ini terjadi bertahun-tahun, maka dapat menjadi tekanan oksidatif yang menimbulkan berbagai penyakit kronis seperti kanker, penyakit jantung, dan alzheimer. Tubuh manusia, sesungguhnya dapat menghasilkan antioksidan tetapi jumlahnya sering sekali tidak cukup untuk menetralkan radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh, dan juga ada beragam antioksidan yang tidak dapat dihasilkan dari tubuh tetapi harus melalui makanan. Sering sekali, zat pemicu yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan antioksidan tidak cukup dikonsumsi. Sebagai contoh, tubuh manusia dapat menghasilkan glutathione peroxidase, salah satu antioksidan yang sangat kuat, hanya saja, tubuh memerlukan pengambilan vitamin C sebanyak 1,000 mg untuk mendorong tubuh menghasilkan glutahione peroxidase ini.
info:wikipedia.org



Kita mungkin sering mendengar antioksidan kita, namun sudah pahamkah kita akan manfaat dari khasiatnya bagi tubuh ? Penjelasan berikut akan membantu anda untuk lebih mengenal tentang apa ,cara kerja ,manfaat dan jenis antioksidan.


Antioksidan adalah zat yang dapat mencegah atau menghambat proses oksidasi, sementara bagi tubuh manusia ,antioksidan merupakan senyawa-senyawa yang melindungi sel dari efek berbahaya radikal bebas.

Proses ini terjadi dimana-dimana termasuk dalam tubuh kita.
Buah apel yang berubah warna menjadi coklat dan minyak goreng yang setelah dipakai menjadi berbau tengik adalah contoh proses oksidasi.

Dalam tubuh kita terdapat sekitar 50 Triliun sel. Dalam setiap sel ini terjadi reaksi metabolisme kompleks untuk menunjang kehidupan kita. Banyak reaksi metabolisme tersebut yang melibatkan oksigen ,menghasilkan melekul-melekul radikal bebas (hidroksil atau peroksida).

Gaya hidup tidak sehat seperti merokok ,stres ,konsumsi obat ,polusi lingkungan ,pengaruh zat kimia tertentu pada tubuh ,radiasi dan sebagainya akan membuat radikal bebas ini berlebih dalam tubuh dan dapat menyebabkan penuaan ,kanker ,tumor dan berbagai penyakit lain.

CARA KERJA ANTIOKSIDAN :
Antioksidan bekerja dengan cara menghentikan proses oksidasi.
Antioksidan dikategorikan menjadi dua golongan utama yaitu yang larut dalam air dan larut dalam lemak.


PENCEGAHAN??
Untuk mencegah radikal bebas menyerang sel kita adalah sukar. Tapi, ini tidak bermakna kita tidak boleh menghalang radikal-radikal bebas ini dari terus merosakkan sel. Berdasarkan contoh di atas, pengambilan antioksidan dapat menyekat aktiviti radikal bebas ini.

ANTIOKSIDAN..APA SUMBERNYA??
Terdapat banyak sumber makanan yang mengandungi antioksidan, termasuklah sayur-sayuran, kekacang, minyak ikan, bawang putih dan lain-lain.Perlindungan terhadap radikal bebas ini perlukan berterusan dan konsisten untuk mengekalkan tahap kesihatan yang optimum. Kini, pelbagai supplement telah diproses utnuk memudahkan kerja anda melindungi diri sendiri dan orang tersayang...!

Berikut adalah beberapa supplement yang merupakan antioksidan.

Ada 2 pilihan sama ada pengambilan Vitamin A,C & E  ATAU all in sebotol VIVIX.
PM saya untk special price.


 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma
Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Khamis, 11 April 2013

Berat badan turun dengan Omega(Fish Oil)

Kita sering mendengar yang Omega ( Fish Oil) sangat bagus untuk perkembangan otak kerana mengandungi Omega-3 Fatty Acids yang menjadi sumber DHA dan EPA. Namun apa pula kaitannya antara Omega-3 dengan penurunan berat badan??
LEMAK JAHAT yang terkumpul dalam badan kita memerlukan LEMAK BAIK untuk menguraikannya dan membakarnya. Pengambilan LEMAK BAIK yang dimaksudkan bukanlah daripada sumber seperti mayonis, minyak masak atau lemak haiwan TETAPI daripada sumber pemakanan sihat seperti ikan salmon, sardine, walnut serta flaxseed. Salah satu LEMAK BAIK yang bermanfaat untuk tubuh badan kita adalah Omega-3 Fatty Acids.
Ikuti kisah Puan Norita yang mula menggunakan Shaklee OmegaGuard untuk menurunkan berat badan, Salah seorang pelanggannya mengatakan yang Lecithin lambat kesan kepadanya dan ingin mengambil Omega. Hasilnya sangat mengagumkan. Oh, Lecithin juga berfungsi sebagai pembakar lemak yea..


Berat badan turun dengan Shaklee OmegaGuard (Testimoni Pengguna)** 
“Hari pertama saya amik 3 biji selepas lunch....sepanjang petang sehingga malam saya merasa sangat dahaga , hanya ALLAH sahaja yang tahu. Saya tak de rasa lapar tetapi saya rasa sangat dahaga. Air botol 1.5Liter peneman ke mana saya pergi. Dah minum 3 botol, tekak masih dahaga. Malam pun sama. Hmm  memang pelik. Hari pertama lupa makan buah....so tak best ke toilet.

Hari kedua, saya cuba makan pagi pula, unik, sebab tengari saya cuma makan nasi 3 suap dah rasa kenyang tapi saya rasa sangat dahaga. So saya banyak minum air. Saya bancuh ESP, Meal Shake dan PD supaya saya lebih kenyang pada waktu tengahari. Malam memang tak berapa makan sebab dah kenyang dengan air.


Hari ketiga, makan waktu pagi juga dan lebih kurang dengan hari sebelum ini. So saya dapati saya perlukan buah yang banyak supaya tak mudah sembelit ke tandas nanti. Apa yang best, perut senang kenyang.


Berbanding saya amik lecithin dulu, saya mudah rasa lapar bila lambat makan. Mungkin sebab ia bakar lemak jadi badan perlu kalori untuk menggantikan yang telah dibakar. Beza amik Omega, mungkin sebab pengambilan 3 biji sehari buat badan panas, tekak juga beri signal dahaga agar minum lebih air. Bila kenyang air, kita tak berapa nak makan.


Namun saya masih amalkan lecithin sebab ia bagus untuk elakkan bloated....kembung perut atau senak.


Bagi yang takut gemuk kerana air, saya sarankan seminggu atau 2 kali sebulan pergi berurut. Ia sangat membantu selain bersenam setiap hari.Mungkin ada sesetengah orang boleh kurus sebab senam setiap hari dan amalkan cara hidup sihat terutama mereka yang mempunyai metabolisme yang sangat tinggi, tapi bagi saya, saya tetap perlukan ejen pembakar lemak ini iaitu Omega dan Lecithin. Bagi yang serius nak slim, sila dapatkan allfalfa dan herb lax untuk proses detox yang best!


Namun apa pun perlu ingat, nak kurus, slim TAK BOLEH hanya bergantung pada supplement semata-mata , kita perlu amalkan cara hidup yang sihat, makanan yang sihat, serat yang banyak serta air yang mencukupi barulah semuanya seimbang.”   

Ok, Kenapa boleh kurus dengan OmegaGuard??
Seperti yang saya nyatakan tadi, omega (fish oil) mengandungi Omega-3 Fatty Acid. 
Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormone yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormone yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar.

SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT ANDA AKAN BERASA LAPAR
Menurut satu kajian di the University of Navarra of Pamplona, Spain, Omega-3 Fatty Acids secara langsung dapat mengurangkan selera makan hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia. Ianya berkaitrapat dengan PENINGKATAN PARAS LEPTIN di dalam badan. Subjek kajian bagi satu kes kajian yang diterbitkan dalam “Appetite” tahun 2008 telah mengambil diet tinggi dengan Omega-3 Fatty Acids menunjukkan yang mereka kurang berasa lapar semasa dalam proses diet. Mengawal rasa lapar adalah salah satu kunci untuk berjaya dalam diet. Sumber : Livestrong

Jom kita mulakan diet dengan OmegaGuard.  Menarik sungguh.. Saya mempunyai selera makan agak tinggi juga.
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Kredit  
Kredit

 
 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma


Phone : 0149385196 
Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Rabu, 10 April 2013

Momies Cari Milk Booster? Yang Mana 1 Pilihan Terbaik Saya?


Set Penyusuan Shaklee : Mana satu yang sesuai untuk saya?


  • Set B
  • Set E
  • SET B + ESP
  • Set 3M

Secara ringkas saya jelaskan :

Set B ialah untuk ibu yang tiada masalah penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susuibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Apa yang ada dalam set B ? Vitalea with iron formula, Vitamin B, Vitamin C dan Alfalfa. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan
  • Vitamin B lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi, 
  • Vitamin C fokus untuk imun sistem, 
  • Vitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh
  • Alfalfa sebagai peransang demi membantu mempercepatkan penghasilan susuibu disamping membantu mengurangkan masalah eczema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut.


SET B

*********************************************************************************

Set E =  lebih kepada ibu yang ada kekangan untuk lengkapkan keperluan kalsium dalam diet harian. Kalsium Shaklee lebih dikenali dengan nama Ostematrix adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D. Set E ialah set B ditambah dengan ostematrix.
Siapa yang perlu set ini? Ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS. 
Selain itu set ini membantu ibu lebih cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil. Walaubagaimanapun, Set B + ESP juga sangat bagus diamalkan sekiranya si ibu punya masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar.


SET E

**********************************************************************************

Set B + ESP = ialah untuk ibu yang tiada masalah penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Apa yang ada dalam set B ? Vitalea with iron formula, Vitamin B, Vitamin C dan Alfalfa. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan
  • Vitamin B lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi, 
  • Vitamin C fokus untuk imun sistem, 
  • Vitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh
  • Alfalfa sebagai peransang demi membantu mempercepatkan penghasilan susuibu disamping membantu mengurangkan masalah eczema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut. Esp, membantu bayi cepat kenyang & ibu lebih bertenaga.


SET B + ESP

***********************************************************************************

Set 3M ( Full Set )
Set ini mengandungi Set B + ESP dan Ostematrix. Siapa yang perlu amik set ini?
Set ini digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan :-
  • Ibu yang nak mula menyimpan stok,
  • Ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam
  • Ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.
Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari... maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau lohong zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.


FULL PACK TRIPLE M

Testimoni - Pn.Fazyra


Sila dapatkan khidmat konsultasi sebelum anda membeli mana-mana set di atas. Pastikan anda mendapat ilmu dan maklumat yang selengkapnya sebelum membeli.


 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli

FB  : www.facebook.com/AD2uGudmomma

Phone : 0149385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...