Doa

"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu Dhuha-Mu, Kecantikan ialah kecantikan-Mu, Keindahan itu keindahan-Mu, Kekuatan itu kekuatan-Mu, Kekuasaan itu kekuasaan-Mu, dan Perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah waktu Dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, Limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh." Amin

Rabu, 12 Jun 2013

CoQHealth Plus Khas Untuk Kesihatan Jantung

 Assalammualaikum..

Hari ini kita bercerita pasal jantung. Tahukah anda 1 daripada 6 kematian di Malaysia adalah di sebabkan oleh penyakit jantung??? Pentingnya kesihatan jantung kita. Sayangilah jantung anda... Biasenye orang-orang muda ni akan kata, " aku masih muda, mana ada nak kene sakit-sakit jantung ni".. Hati-hati ya, sekarang tak kira muda atau tua, serangan jantung datang secara tiba-tiba terutama kalangan orang lelaki. haa.. sila ambil peduli ye.. Jom semak pasal jantung. Hehe.. ilmu ni, Mama Yana nak kongsi..

Fakta Jantung

  • Berat jantung adalah antara 350 gram hingga 450 gram bagi orang dewasa.
  • Jantung mengepam sekitar 80 cc darah bagi setiap degupan. Degupan jantung adalah antara 70 denyutan setiap minit, dan dalam satu hari jantung akan mengepam 8 ribu liter darah ke seluruh tubuh.
  • Jantung bekerja secara automatic melalui kumpulan sel yang istimewa, jantung mempunyai perentak jantung yang natural yang akan mengawal denyutan jantung.
  • Beberapa sel otot yang istimewa bertindak sebagai jalur seperti sirkuit elektrik.
  • Signal daripada perentak jantung dialirkan ke otot jantung secara teratur.
  • Injap jantung memisahkan berbagai laluan dan pembuluh darah yang besar. Dia bertindak seperti "pintu" yang membantu darah untuk mengalir hanya ke satu arah. Terdapat empat injap dalam organ jantung yang normal.
  • Arteri koronari adalah pembuluh darah yang istimewa yang menjalar di permukaan jantung. Arteri ini menyediakan darah yang kaya akan nutrien kepada otot jantung yang bekerja keras. Penyempitan atau halangan pada arteri ini akan menyebabkan serangan jantung dan penyakit arteri koronari.
Faktor-faktor utama yang menjadi risiko untuk mendapat penyakit arteri koronari adalah:

    * Merokok
    * Tahap kolesterol yang tinggi
    * Darah tinggi
    * Diabetes mellitus (kencing manis)
    * Keturunan

Senaman meningkatkan permintaan sistem pengaliran darah membuat jantung bekerja lebih efisyen. Adalah disarankan untuk berjalan, berjogging ringan, berenang atau berbasikal selama 30 hingga 40 minit sekurang-kurangnya tiga kali seminggu.

Penyakit jantung mungkin tidak boleh didiagnosis pada peringkat awal. Oleh itu, amat penting untuk melakukan pemeriksaan kesihatan dan ujian stress secara rutin, terutamanya jika anda berumur lebih daripada 45 tahun.

Cara hidup yang sihat amat penting dalam penjagaan kesihatan. Adalah penting untuk melakukan senaman yang rutin, menjaga berat badan, mengamalkan diet baik dan seimbang serta mengurangkan stress.


Di Shaklee ada suplemen khas untuk kesihatan jantung. Shaklee CoQHealth Plus yang baru sahaja di lancarkan 8 Jun 2013.


  
Produk Terbaru Shaklee : 

Shaklee CoQHealth Plus. 
 Shaklee CoQHealth Plus adalah suplemen koenzim Q10 (CoQ10), makanan tambahan yang mempunyai Q-trol gabungan semula jadi CoQ10 dan resveratrol dalam softgel.
Apakah CoQ10?
  • CoQ10 membantu menghasilkan tenaga di dalam setiap sel badan, terutama dalam sel-sel otot jantung. Berfungsi sebagai antioksidan. 
  • CoQ10 juga membantu melindungi arteri terhadap pengoksidaan lipoprotein densiti rendah (LDL) yang juga dikenal sebagai "kolestrol jahat" Ini adalah penting kerana ia membantu mengalakkan fungsi yang sihat pada saluran darah, termasuk pengangkutan darah ke jantung.

Manfaat CoQ10 ini dilengkapi dengan resveratrol, sejenis 'phytonutrient' yang mempunyai fungsi antioksida, Dalam kajian klinikal, resveratrol juga telah terbukti berfungsi mengalakkan kelonggaran saluran darah. *saluran darah adalh lebih tenang yang lebih luas terbuka akan mengalakkan aliran darah yang sihat. jantung manusia diketahui mempunyai fungsi yang sangat penting iaitu mengepam darah ke seluruh anggota tubuh badan.

Apabila fungsi jantung mulai lemah, fungsinya juga berkurangan dan ia mungkin juga mengakibatkan : 
* Meningkatkan kadar penyakit jantung, 
* Peredaran darah tidak lancar, 
* Keletihan 
* Pengurangan fungsi mental, 
* Sakit / Kebas. 

Jantung anda memerlukan sejumlah besar TENAGA untuk berfungsi dengan baik dan ianya tenaga ini boleh ditingkatkan melalui pengambilan nutrisi tambahan yang dinamakan :
  • Coenzyme Q10 (CoQ10) 
 - Pengurangan kandungan Coenzyme Q10 : 
 - Kandungan Coenzyme Q10 berkurangan bila usia mencapai 30tahun, di mana selepas itu ia akan terus   menurun bila usia meningkat. 
- Bila kandungan Coenzyme Q10 berkurangan kesihatan badan kita secara menyeluruh juga menurun, 

Dijangka, bila kandungannya menurun sehingga 25% pelbagai masalah kesihatan seperti TEKANAN DARAH TINGGI, SAKIT JANTUNG, ANGIN, SISTEM IMUNISASI MENURUN, KURANG BERTENAGA dan senagainya mula dirasai. 

 Keunikan Shaklee CoQHealth Plus : 

Mengandungi campuran CoQ10, Vitamin E, dan ekstrak Teh Hijau dan dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi. 

Kebaikan Shaklee CoQHealth Plus : 
* Menyokong pengeluaran tenaga dalam jantung. 
* Mengalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL. 
* Membantu menambah dan mengekalkan tahap CoQ10 dalam darah. 
* Meningkatkan tenaga dan tahap stamina. 

 Siapakah yang sesuai mengambil Shaklee CoQHealth Plus ? 

  • Sesuai diambil oleh sesiapa sahaja yang mahu mengekalkan tahap kesihatan secara umum dan mereka yang berusia 18tahun dan keatas yang mahukan lebih stamina.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee untuk keserian SEMULAJADI, Saya perundig bertauliah anda :




 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Isnin, 10 Jun 2013

Mesti tahu, kenapa GLA Complex Shaklee Sangat Best !!!


GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. 
GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. 
Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.


Sumber GLA
Minyak Primrose
Blackcurrent
Minyak Borage


Kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan (bagus utk mereka yg ingin cuba hamil)
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf
  • Membantu membaiki simptom berkaitan masalah kencing manis seperti peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan dan menghilangkan kebas pada bahagian bawah badan.
  • Kajian membuktikan pengambilan 480mg setiap hari GLA boleh mencegah kemerosotan dan mengurangkan masalah kencing manis dengan membaiki kadar insulin dan kolesterol.


Siapa yg perlukan GLA Complex:
~ Diabetes
~ Period tidak teratur
~ Mencantikkan kulit (jeragat, jerawat, parut2 jerawat, kulit sensitif dll)~ tingkatkan kesuburan (untuk cuba hamil)

  • Kencing Manis - Pesakit kencing manis tidak boleh menukar GLA dari asid linoleic. Suplemen GLA memperbaiki fungsi saraf dan boleh mencegah penyakit saraf kencing manis
  • Arthritis - GLA boleh menghilangkan sakit sendi, bengkak dan kekejangan pada waktu pagi. Kajian menunjukkan bahawa menggunakan GLA dan EPA (asid lemak omega-3 daripada ikan dan minyak ikan) bersama-sama akan membantu untuk arthirtis reumatoid
  • Payudara fibrocystic
  • Osteoporosis - kekurangan asid lemak perlu (termasuk GLA dan EPA, asid lemak omega-3) boleh menyebabkan osteoporosis. Kajian telah menunjukkan bahawa tambahan GLA dan EPA bersama-sama membantu mengekalkan atau meningkatkan jisim tulang. Asid lemak juga boleh meningkatkan penyerapan kalsium, meningkatkan deposit kalsium dalam tulang, mengurangkan kehilangan kalsium dalam air kencing, meningkatkan kekuatan tulang dan meningkatkan pertumbuhan tulang semua yang boleh menyumbang kepada jisim tulang yang lebih baik.
  • PMS - Sesetangah wanita mendapati gejal-gejala PMS mereka menjadi lega apabila menggunakan GLA. Gejala ini seperti sakit payudara dan perasaan kemurungan serta kerengsaan dan pembengkakan rahim.
  • Alahan - Orang yang terdedah kepada alahan mungkin memerlukan lebih banyak EFA dan sering menghadapi kesukaran menukar LA kepada GLA. Malah, wanita dan bayi yang terdedah kepada alahan kelihatan mempunyai tahap yang lebih rendah GLA di dalam susu ibu dan darah.
  • Attention Deficit / Hyperactivity Disorder (ADHD)

  • Ketagihan alkohol - GLA boleh membantu mengurangkan keinginan untuk meminum arak dan mencegah kerosakan hati.
  • Kanser

  • Tekanan darah tinggi dan penyakit jantung - Kajian menunjukkan bahawa GLA, samada bersendirian atau dalam gabungan dengan dua omega-3 asid lemak penting, EPA dan DHA kedua-dua ditemuidalam ikan dan minyak ikan, boleh merendahkan tekanan darah dan hipertensi. Bersama dengan EPA dan DHA, GLA membantu untuk mencegah perkembangan penyakit jantung.
  • Ulser


 Siapa Tidak Perlu Supplement GLA
  • GLA tidak boleh digunakan semasa hamil kerana mereka boleh merosakkan janin dan mencetuskan kelahiran awal.
  • Omega-6 tambahan tidak perlu diambil jika anda mempunyai sawan. GLA yang tinggi boleh meningkatkan risiko sawan.



 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets
Phone : 014-9385196 
Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Jumaat, 7 Jun 2013

Migrain ,Sakit Kepala? Ada Tak Penawar Selain Dari Ubat/Pain Killler?

Assalammualaikum, Jumaat yang Mulia..

Sapa sini selalu di serang sakit tersebut... Selalunya orang perempuan yang kena kan?? Saya ingat lagi masa zaman-zaman study kat Johor dulu. Kawan-kawan serumah kena serang migrain, hantuk-hantuk kepala kat dinding. ishhh.. siannya.. tarik urat mata katanya.. walaupun dia dah telan panadol... Adakah korang semua macam sahabat saya jugak?? 

haa.. Jom kita semak..





 Migrain ,Sakit Kepala? Ada Tak Penawar Selain Dari Ubat/Pain Killler?
Jawapannya , Ya ada. 

1) ayat suci al-quran baca " La Yusadha'u na anha wala Yunzifun, amin"
2) amalkan pemakanan yang sihat
3) amalkan suplemen secara konsisten. 

Insyaallah...


Migrain dan sakit kepala ni antara masalah yang sering kita dengar.....

"aku ada masalah sakit kepala lah..migrain la.. shaklee ada ubat tak"... saya tak jual ubat yer..mintak maaf .....kalau nak diikut jalan singkat..senang je... telan panadol ke..telan painkiller..reda lah migrain tu kan .kan ..tapi kesan jangka panjang kepada kesihatan? badan je lah yang tahu yer..... saya tak kata supplemen Shaklee ni wajib kene ambil...tapi ianya sebagai alternatif..apa2 pun kita kena lah tahu punca2 maka dapatla cari jalan penyelesaiannya. 
 
Sakit kepala adalah gelaja biasa yang berlaku kepada sesiapa sahaja. Seperti yang saya dah ceritakan di SINI Biasanya sakit kepala dibahagikan kepada 3 kategori :
§ Sakit kepala kerana tekanan
§ Sakit kepala kerana sinus
§ Sakit kepala kerana migrain
Sakit kepala tekanan 
  • adalah disebabkan oleh tekanan atau stress yang dihadapi oleh seseorang, samada tekanan mental atau fizikal. Jiwa dan pemikiran yang tertekan, tegang, berkecamuk, boleh menyebabkan sakit kepala. Tekanan pada otot-otot di sekitar leher, kepala dan kulit kepala juga boleh menyebabkan sakit kepala. Ia juga boleh berlaku apabila seseorang itu mengalami perubahan secara tiba-tiba contohnya dari kawasan redup, tiba-tiba masuk ke kawasan panas, dan sebagainya.
Sakit kepala sinus 
  • ialah disebabkan oleh keradangan sinus yang dihadapi oleh seseorang. Sakit kepala sinus biasanya menyerang dalam kadar sekejap tapi menyengat.
Manakala jenis sakit kepala yang ‘paling popular’ ialah kerana migrain. 

Setakat ini tiada penyebab rasmi yang dikatakan sebagai punca migrain, namun saintis telah mencadangkan beberapa penyebab migrain:

  • §   Kekurangan zat dan nutrisi
  • §   Faktor keturunan
  • §   Kesan dari pengambilan ubat-ubatan
  • §   Wanita yang mengalami haid atau pra-haid
  • §   Terlalu banyak mengambil kafein
  • §   Mengamalkan makanan yang mengandungi MSG dan nitrat
  • Biasanya penderita migrain akan diberi ubat tahan sakit, ubat tahan muntah dan sebagainya bagi mengawal kesakitan mereka. Bagi penderita migrain yang teruk, mereka diberi dos dadah yang agak tinggi agar dapat melalikan sistem badan mereka dari kesakitan yang ditanggung.  

  • Pengambilan ubat-ubatan boleh mendatangkan risiko terhadap kesan jangka panjang kepada kesihatan.Oleh yang demikian, memilih alternatif dengan pengambilan supplement natural adalah langkah terbaik bagi mengatasi masalah migrain. Kenapa supplement lebih baik dari ubat? Kerana ia diperbuat daripada bahan makanan, dan merupakan ekstrak daripada makanan2 yang membekalkan nutrient harian. Berbeza dengan ubat yang diformulasikan di makmal daripada jenis dadah dan sebagainya.

Supplement/vitamin yang sesuai utk merawat migrain:
  • Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D) ~Ostematrix Shaklee mengandungi Kalsium,Magnesium,Vitamin D)
  • Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing...
  • Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex 

  • Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya. Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. begitu juga dengan perkara-perkara lain seperti aktiviti dan sebagainya.
Akhir kata..bak kata seorang sahabat ni...
" Dan timbangkan tentang mengambil vitamin / supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan." kata2 ni memang saya setuju sangat..


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee untuk keserian SEMULAJADI, Saya perundig bertauliah anda :





 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-938 5196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Rabu, 5 Jun 2013

Segmen : Mari Tambah Kenalan Blogger By Mr.K

Assalammualaikum..

Jom Join Segmen ni Klik Gambar / Klik SINI untuk join. Jom tambah kenalan.






Salam Ceria,
Mama Yana.

Istimewanya Vitamin C Shaklee

Saya sangat gemarkan vitamin C selain daripada B complex . Bukan B complex sahaja, semua produk shaklee saya suka.. Kenapa? Selain daripada boleh membuatkan kulit semakin licin dan awet muda, hihihi ( sesiapa berSHAKLEE pasti rase muda sentiase.. serius) . Maka korang kena lah jatuh cinta dulu dengan SHAKLEE ni, baru lah tahu sendiri resultnya..Kalau korang jadi ahli lagi bagus, jimat banyak. ( Jom jadi ahli hehehe... [ KLIK SINI ] tak rugi pun kalau jadi ahli, lagi banyak faedah yang dapat kalau jadi ahli... )

Vitamin C juga sangat berguna jika bayi anda demam atau selsema. Anda cuma perlu ambil 2 biji vitamin C dan patah dua.Then bf la seperti biasa.Selalunya demam or selsema bayi akan sembuh dengan segera.So tak perlu la ambil ubat-ubat doktor which is not suitable for babies or toddler below 2 years old.

So, Vitamin C sesuai untuk semua peringkat umur, tak rugi dik non, kak non, bang non semua... Mesti kena ambil vitamin C untuk meningkat kan sistem imun badan bebas dari penyakit demam atau selesema.. Kalau nak lagi bagus ambil bersama NUTRIFERON.. Pagi demam, tengahari baik sudah.. hebatkan.. Tak perlu telan panadol lagi..




Vitamin C atau Asid Askorbik amat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu bahawa Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi cantik dan licin. Benarkah begitu?
  • Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.
  • Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.
  • Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.
  • Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vitamin C adalah umpama gam yang melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan.
  • Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Menurut Dr Bruce Miller, dos yang dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji Oren. Jika kita mampu, tidak perlulah menelan pil tetapi jika sebaliknya adalah dinasihatkan agar mendapatkannya dalam bentuk tablet.
Ini Vitamin C Shaklee pilihan hati saya... Korang mesti kena dapatkan Vitamin C ini.. Cepat2..


Apa yang membezakan Vitamin C jenama Shaklee dgn yang lain2?.....

  • Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C mengandungi:
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah *

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee untuk keserian SEMULAJADI, Saya perundig bertauliah anda :




 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

TIGA Sebab anda perlukan Omega 3

 Assalammualaikum.. Salam Sejahtera & Selamat Pagi.

Hai Adik-adik manis, kakak - kakak , mommies, teruna dara. Pernah dengar apa itu OMEGA??? masa zaman kita kecil, selalu ada iklan Omega Ikan kod yang bapa balek dari memancing bawa balik ikan kod yang besar gedabak. & bagi suplemen untuk anaknya & anaknya kekal sihat & bijak.. Betul kan??? Siapa ingat ?? Ke Mama Yana yang salah??? ada juga iklan yang anak-anak terjun sungai tapi kekal sihat bertenaga dengan scott walaupun dalam situasi mandi sungai boleh menyebabkan anak-anak selesema.. ke korang sume anak2 melinium zaman moden??? hehehe.. 




Betapa pentingnya OMEGA untuk kesihatan. Lebih bagus lagi untuk MINDA kita. Bukan anak-anak bawah 6 tahun sahaja yang memerlukan OMEGA, tapi setiap orang tak kira, dah sekolah rendah, menengah, pelajar IPTA memerlukan OMEGA ni.. Bagaimana nak tahu omega yang terbaik.. haaa.. ni  nak kongsi, OMEGA Guard Shaklee adalah yang terbaik (minyak ikan terbaik di dunia). Psttttt Rahsia anak-anak Mama Yana kekal bijak & cergas setiap hari.. Tentulah bekalan Omega yang terbaik..


Jom semak kenapa perlu OMEGA , 3 sebab :




 





Sebab anda perlukan Omega 3.







Beberapa sebab yang kukuh untuk mengambil omega-3 tambahan asid lemak:

1 ) Melindungi jantung dan saluran darah anda. Lemak omega-3 didapati meningkatkan kesihatan dan fungsi saluran darah, membantu mengawal degupan jantung, dan melindungi terhadap kematian kardium mengejut (Heart Attack). Di samping itu, satu kajian semula Cochrane menemui bukti yang mencukupi untuk menunjukkan bahawa menggantikan tepu dengan lemak tak tepu, seperti lemak omega-3, boleh mengurangkan risiko serangan jantung dan strok.

2) Menyelesaikan masalah sakit sendi. Lemak omega-3 boleh mengurangkan sakit sendi pada orang yang menghidap rheumatoid arthritis dan penyakit radang usus.

3) Menguruskan minda anda. Lemak omega-3 telah ditemui untuk membantu orang yang mengalami kegelisahan, kemurungan, dan tanda-tanda kemurungan yang boleh menjadi sebahagian gangguan bipolar.
(Cochrane Pangkalan Data Syst Rev 2012; 6: CD005379)
 



Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee untuk keserian SEMULAJADI, Saya perundig bertauliah anda :




 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-938 5196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com


Selasa, 4 Jun 2013

Vitamin Setiap Hari Untuk Wanita

Assalammualaikum...

Pstttt sapa yang wanita, adik2 manis, mari Mama Yana nak kongsi ngan ladies jelita semua.. Sebagai wanita, tak kisah lah dah kahwin ataupun yang belum berkahwin, anda seorang pelajar, atau sudah bekerja penting menjaga kesihatan diri dalam & juga luar.. Kalau cantik di luar tapi dalaman sakit.. tak best kan.. Jom nak kongsi sikit ngan ladies semua kepentingan vitamin setiap hari untuk wanita.. Tak rugi pun bace, ilmu kan harus di kongsi.. :) . Kita orang pompuan ni, badan nak pakai lame dik non.. Mama Yana nak kongsi la rahsia kekal cantik, sihat bertenaga walaupun anak sudah dua orang yang sedang membesar.. Nak tau umur Mama Yana.. cube teka, cube teka.. Lewat 20an.. hihihiihi.

    
Walaupun keperluan pemakanan yang tertentu boleh berubah, sesetengah nutrien kekal penting terutamanya sepanjang hayat seorang wanita. Dengan pemakanan yang  baik, wanita boleh mendapatkan lebih dari apa yang mereka perlukan, seperti protein dan serat, tetapi ramai yang boleh mendapat manfaat daripada mengambil makanan suplimen  untuk memastikan mereka mendapat cukup vitamin dan mineral kerana  diet tidak sentiasa membekalkan kuantiti nutrient  dengan jumlah yang mencukupi, seperti kalsium, vitamin D, dan zink.

                                                                            
                                        It's a good idea for every woman to take a daily multivitamin

                                                                              
  • Sebagai permulaan, satu idea yang baik untuk setiap wanita untuk mengambil multivitamin setiap hari untuk mendapatkan kumpulan  vitamin dan mineral, termasuk vitamin C (200 hingga 1,000 mg setiap hari) dan vitamin B-kompleks. Vitamin B terdiri daripada  vitamin B1 (thiamine), riboflavin (vitamin B2), niasin atau niacinamide (vitamin B3), Pantothenic acid (vitamin B5), pyridoxine (vitamin B6), Biotin, asid folik, dan cobalamin (vitamin B12). Kebanyakan multivitamin juga akan mengandungi zink, vitamin A dan vitamin E untuk kesihatan kulit, menguatkan imuniti dan untuk melindungi daripada pelbagai penyakit.


                                                                                   

Ostematrix (Kalsium Kekuatan dalam tulang)
  • Tulang Seorang wanita memerlukan penjagaan tambahan untuk membantu mengekalkan jisim tulang dan mengelakkan osteoporosis  pada masa akan datang. Pengarang  buku berjudul Body After Baby dan pakar pemakanan Jackie Keller mengatakan "Wanita memerlukan kalsium di semua peringkat kehidupan, dan kita pada amnya tidak mendapat cukup dalam diet atau sumber makanan." Pengambiln supliment kalsium, digabungkan dengan diet membekalkan anda kira-kira 1,000 mg sehari, 1200 jika anda lebih 51 tahun. Untuk terus melindungi tulang, doktor juga mengesyorkan menambahkan dengan 400 hingga 800 IU vitamin D setiap hari apabila mengambil kalsium.
      
100% keperluan Vitamin D Magnesium sebagai "TRANSPORTER"

      

Omega Guard - 3 Fatty Acid
  • Omega-3 asid lemak yang dianggap penting untuk kesihatan badan. Bagi wanita, mereka boleh melindungi daripada pelbagai penyakit, termasuk osteoporosis, penyakit jantung dan kemurungan. Sumber makanan termasuk ikan air sejuk, walnut, flaxseeds, dan minyak canola/minyak jagung. Suplimen  omega-3 IAITU kapsul minyak ikan biasanya mengandungi (1,000 hingga 4,000 mg setiap hari) dan flaxseed  (1 sudu besar [15 ml] satu atau dua kali sehari). Anda boleh dengan mudah mengisar flaxseeds anda sendiri dalam pengisar kacang kopi kecil untuk menjamin kesegaran.
  • Penulis bebas Terra Wellington memastikan dia mendapat omega-3 beliau dengan menambah flaxseed tanah organik bijirin beliau setiap pagi.

Omega Guard dari Pati Minyak Ikan Tulen Terbaik Dunia.. Mengandungi EPA dan DHA dengan jumlah 330mg Total Omega-3 Fatty Acids!


GLA Complex Evening Primerose Oil
  • GLA (asid linolenik gama) kaya dalam Evening Primerose Oil.
  • Kalau sebut EPO, ramai orang dah tahu fungsinya. Shaklee tiada EPO, tapi 1 product yang lebih baik iaitu GLA. iA digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



Teknology yang mengabungkan EPO & Vitamin E
Kelebihan GLA COmplex :
  • Menggalakkan kesihatan semasa kitaran Haid
  • Menyokong sistem imun
  • Setiap kapsul Shaklee GLA Complex mengandungi asid-asid lemak utama daripada campuran minyak bunga matahari dan vitamin E, serta Shaklee Guard, iaitu sistem antioksidan semulajadi Shaklee yang eksklusif untuk memastikan keberkesanan penuh dan kesegarannya
  • Vitamin E membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriiti sel
 Siapa yg perlukan GLA Complex:

~ ladies yang Period tidak teratur
~ ladies yang nak Mencantikkan kulit


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee untuk keserian SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda :



 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-938 5196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com




Rahsia Sihat Cantik Muslimah

Assalammualaikum...
Wanita & Cantik memang tak dapat nak di pisahkan.. Setuju??? Biarlah ianya cantik dari dalam maka cantiklah luarannya.. Jom Mama Yana nak kongsi rahsia sihat untuk adik2,kakak2,mommies di luar sana..

Sejak berabad yang lalu, wanita sering dikaitkan dengan kecantikan. Maka tidak hairanlah jika para gadis sanggup berbuat apa sahaja untuk kelihatan sentiasa cantik dan sihat. Pelbagai produk kecantikan dan kesihatan diaplikasikan pada wajah dan tubuh untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Namun begitu, Islam sememangnya indah. Ada beberapa cara yang anda boleh aplikasikan dalam kehidupan seharian untuk kekal cantik dan sihat tanpa mengeluarkan perbelanjaan, dan paling penting mengikut cara Islam.


Cuci Wajah 5x Sehari
  •  Agar wajah anda kelihatan segar selalu, berseri-seri dan cantik, cucilah wajah dengan air wuduk sekurang-kurangnya 5 kali sehari. Air wuduk tersebut jangan dilap, sebaliknya dibiarkan kering sendiri. Kemudian ambil sejadah, tunaikan solat, berzikir dan berdoalah untuk kesejahteraan dan kesihatan diri.


Bersenam Elakkan Stres
  •  Untuk menghilangkan stres atau tekanan, anda boleh bersenam. Bersenam melalui solat. Ketika anda bersolat, anda menggerakkan seluruh anggota tubuh. Dani inilah sebaik-baik senaman yang patut kita amalkan sebagai umat Islam.



Rahsia Bibir Cantik
  •  Anda ingin memiliki bibir yang cantik, mungil dan berseri? Tidak perlu oleskan dengan lipstik ataupun pelembab bibir, sebaliknya anda hanya perlu bisikkan kalimah-kalimah Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, dan juga tidak sombing dan takabur.


Dikenali dan Disayangi
  •  Agar diri anda lebih dikenali dan mempunyai ramai kawan, ucapkanlah salam kepada orang lainyang ditemui sama ada di kuliah, di pejabat ataupun di sebarang majlis. Selain memanjangkan ikatan persaudaraan sesama Islam, anda juga dapat meluaskan persahabatan. Melalui cara ini, anda akan lebih disayangi oleh orang ramai.


Tubuh Langsing Jadi Idaman
  •  Untuk mendapatkan tubuh yang langsing dan kulit yang licin, anda tidak perlu mengambil ubat diet atau pil kurus. Sebaliknya, diet yang teratur dengan berpuasa sunat Isnin dan Khamis pada setiap minggu akan membuatkan tubuh anda kekal langsing dan sihat. Jangan lupa, makanlah makanan yang halal serta perbanyakkan pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan air kosong sekurang-kurangnya lapan gelas sehari.

 

Suplemen / Makanan Tambahan (Shaklee)
  • B Complex – untuk kulit dan rambut yang sihat dan cantik.
  • Vitamin C – melindungi kulit kita daripada radikal bebas yang boleh menyebabkan kedutan pada wajah.  Ianya melindungi kulit wajah daripada terkesan dengan sinaran matahari.
  • Vitamin E with Selenium – Vitamin E Shaklee adalah kombinasi dengan selenium. Apa fungsi selenium ini? Selenium ialah mineral antioksidan yang berfungsi untuk keanjalan tisu.  Ianya juga melindungi kulit wajah dari pancaran ultraviolet (UV rays) yang boleh menyebabkan kanser kulit. 


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee untuk keserian SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda :




 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-9385196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

PERFORMANCE DRINK Much Much Better Then 100 PLUS

Assalammualaikum...

Sihat semua hari ini?? Amalkan gaya hidup sihat ya, jaga pemakanan & senaman. Sihat adalah satu anugerah yang tak ternilai. Jom jaga kesihatan dengan sebaiknya.

Khas buat anda semua . Tak lama lagi nak berpuasa, sudah bersedia kah kita nak menjalaninya..?? Semoga kita semua dapat menjalani ibadah puasa dengan lancar & sempurna. Untuk tenaga berpanjangan sepanjang ibadah puasa nanti, saya menggalakkan anda mengambil Performance Drink..



 Performance DRINK (orange flavor;1 canister=539grm)


Apa fungsinya?

  • 1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonic (100plus).
  • 2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina:matodextrin,fructose & glucose
  • 3. Ia  membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
  • 4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  • 5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas.dan utk elak rasa kering/haus yang amat.. bukan sahaja masa berpuasa..tapi sesuai bila-bila masa.


"....Shaklee Perfomance offers immediate hydration and sustained energy in a great-tasting, thirst-quenching Orange flavor. Just mix in water. Drink 8 ounces for each 15 to 30 minutes of activity for more energy, lasting stamina, and proper hydration.Shaklee Performance delivers that right amount of fluids, electrolytes, and carbohydrates so that it enters the bloodstream quickly and stays there longer. keeps your blood volume up, and your heart rate down, Equaling more stamina..."


Berapa ringgit  PD ni ya? 


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Saya perunding bertauliah anda :





 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-938 5196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com

Isnin, 3 Jun 2013

Meal Shake : Multivitamin Terbaik Kanak-Kanak

 Assalammualaikum...
Sempena bulan Promosi JUN Beli 6 Percuma 1 , Meal Shake ni kan, Mama Yana nak kongsi la info suplemen terbaik khas untuk kanak-kanak, selain itu ianya juga sesuai untuk orang dewasa, mereka yang sibuk & makan tak menentu. Mama Yana telah pun memberikan Meal Shake ini untuk anak-anak. Wajib mereka ambil setiap hari. Kesannya,antibodi mereka berdua sangat kuat, tidak mudah di jangkiti virus demam, dulunya sangat cerewet & susah untuk makan, sekarang semuanya dapat di atasi dengan MS ini.. Apa yang di tunggu lagi, jom kite semak apa yang ada...

 Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.


Fungsi Meal shakes

  • Nutrisi lengkap: menyediakan 24 jenis vitamin, mineral & zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin & mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yg bekerjasama dgn vitamin larut lemak.
  • Membekal nutrisi kpd sel tubuh: kaya dgn protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel2 kulit,kuku,rambut,organ,darah,imun & lain2.
  • Membantu tumbesaran: mengandungi asid folik, biotin, kaya dgn kalsium & magnesium yg diperlukan utk membina tulang & sel2 utk proses membesar.
  • Anti-oksida: mengandungi vitamin A,C,E,zink,selenium yg merupakan agen anti-oksida yg bertindak melawan jangkitan & melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan seri wajah: mengandungi vitamin B lengkap, zat besi & copper yg cukup utk membina sel2 darah merah yg sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yg lebih cantik.
  • Detoksifikasi: kaya dgn serat larut utk membantu membuang lemak berlebihan & sisa buangan dr perut & usus.
  • Kelazatan rasanya: minuman yg lazat utk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral & juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna & gula tiruan. Lazat utk dinikmati oleh semua golongan.


 Sangat popular terutama boleh membantu anak-anak seawal 1 tahun dan ke atas untuk :

✔Pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak (bijak dan fokus pada pembelajaran)
✔Yang sering demam, selsema, batuk serta jatuh sakit.etc athma, eczema
✔Memperkuatkan sistem imunisasi badan
✔Yang kurang berselera untuk makan
✔Yang tidak suka makan vitamin dalam bentuk pil
✔Yang cerewet dengan makanan
✔Yang mempunyai masalah sembelit
✔Yang mempunyai masalah asma ( utk kanak-kanak, mestilah berusia setahun ke atas )
✔Yang mempunyai masalah kesihatan ( demam panas, selsema, batuk-batuk )

 


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,

Saya perunding bertauliah anda :





 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-938 5196

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...