Doa

"Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu Dhuha-Mu, Kecantikan ialah kecantikan-Mu, Keindahan itu keindahan-Mu, Kekuatan itu kekuatan-Mu, Kekuasaan itu kekuasaan-Mu, dan Perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah waktu Dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, Limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh." Amin

Sabtu, 17 Ogos 2013

Kurus Dengan Shaklee

Lepas raya badan naik??? Puncanya?? makan selagi boleh ye dak.. Makan lah berpada2 ye.. jangan makan ikut nafsu makan je.. elok-elok bulan puasa badan turun berat.. tup tup raya baju tetibe jadi ketat ye.. Haaa.. rasakan.. hihi..

Siapa yang taknak badan kurus kan? Kurus dan sihat, buka saja senang nak cari baju yang sesuai, malah senang nak beraktiviti, dan berkeyakinan!

Jom ikuti kisah sahabat kita ni berjaya slim bershaklee..
  • Saya sendiri pada asalnya seorang yang agak tembam chubby2 gitu. Semasa zaman remaja saya bukan dikategorikan sebagai kurus. Tembam la kata orang tu.
  • Berat badan saya pula senang turun dan cepat pula naik!
  • Semasa menjalani latihan industri (tahun 2003), saya berdiet dengan ketat (makan roti je) hingga berat saya turun jadi 45kg (asal 50 kg minimum). Lepas tu naik-turun. Bila kuat makan, berat naik. Bila diet, berat turun.
  • Sekarang ni pula, lepas anak 3, berat badan saya konsisten 42-43kg. Kawan2 semasa belajar yang lama tak jumpa memang terkejut tengok saya sekarang. Nak kata diet, ohhh tidak saya memang makan banyak. Dinner kalau tak 3 pinggan nasi memang tak sah.
  • Saya menyusukan anak dan konsisten dengan suplemen Shaklee.
  • Ini pula kisah kawan saya yang kurus dengan Shaklee. Nak tau kisah beliau?
  • Petikan dari www.ibuhakimhaikal.com

Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..
Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2..jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan..yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu…
Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu..sebab saya sayangkan seluar tu..dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu..ceh..slim ke..haha..

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah.. :

  • - Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  • - Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  • - Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
  • - Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
  • - Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program “Shape Your Body”..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..
  • - Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi “alah bisa tegar biasa”..
  • - Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  • - Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..
  • - Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  • - Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya… ;) 

Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus…biar lambat asalkan selamat..jom saya sharekan info produk Shaklee yang boleh anda pilih untuk DIET..Ianya cuma saranan..terpulang pada anda dan juga bajet ye..tiada paksaan..

Dan satu lagi kalau nak kurus ni kena ingat. Amalan lain kita kena jaga juga. Makanlah Lechitin atau Cinch Shake berbakul2 tapi kalau kerjanya hari2 duk melepak depan TV sambil kunyah potato chip, jangan haraplah nak jadinya. Hati kena kering, semangat kena kuat.

Saya pula sangat gembira sekarang. Baju-baju tak payah berkira, boleh je main sambar. Seluar pun makin longgar.
Tapi… Kena ingat, biar lah kurus atau tembam asalkan sihat!





 *Lihat sendiri pic customer shaklee.. Biar Gambar berkata2..





 --->> PM admin untuk maklumat lanjut.                         
Pengedar Shaklee anda :

Yana Ramli, ID 933396

FB  Fanpage : Ad2u Vita Secrets

Phone : 014-938 5196 

Email : ad2ugudmomma@yahoo.com



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...